Sztangi w dłoń!

Na siłowniach sztangi cieszą się sporą popularnością już od dawna, ale jakiś czas temu żelazo trafiło także na sale z zajęciami fitness. Zajęcia body pump (pump albo po prostu sztangi), bo o nich mowa, to ćwiczenia w rytm muzyki z obciążeniem – właśnie sztangą albo samymi talerzami. Pięknie rzeźbią ciało, są świetną zabawą i dają niezły wycisk. Marzy ci się sylwetka Afrodyty lub Adonisa? Sztangi to coś dla ciebie!

Jak wygląda trening ze sztangami?

Potrzebne są do niego sprzęty, które zapewnia klub fitness:

– step (zastępuje ławeczkę do ćwiczeń)

– mata do ćwiczeń

– i oczywiście sprawczyni całego zamieszania: sztanga + talerze i zaciski

Ty weź ze sobą tylko wygodny strój, buty, ręcznik i koniecznie wodę – podczas takiego treningu z pewnością będziesz musiał się napić!

Na zajęciach przy energetycznej muzyce ćwiczy się różne partie mięśni – jedna piosenka to jedna grupa mięśniowa. Obciążenie zmieniasz, dopasowując je do konkretnej partii – w końcu nogi i pośladki udźwigną więcej niż, powiedzmy, biceps, więc przy przysiadach czy zakrokach możesz pozwolić sobie na większy ciężar niż przy uginaniu ramion.

Niezwykle istotną kwestią jest technika wykonywanych ćwiczeń – przy szybkim tempie i nieprawidłowej formie można nabawić się kontuzji. Utrzymuj więc stabilizację tułowia i… słuchaj uważnie objaśnień instruktora.

O efektach słów kilka

Pump to zajęcia, dzięki którym zbudujesz wytrzymałość siłową – nie chodzi tu ani o maksymalne tempo wykonywania poszczególnych ćwiczeń, ani o maksymalne obciążenie, jakie jesteś w stanie dźwignąć – ten rodzaj zajęć fitnessowych polega na dużej ilości powtórzeń (w zmiennym tempie) przy stosunkowo niewielkim obciążeniu – takim, by wytrwać całą godzinę. Jeśli nie jesteś pewien, jaki ciężar będzie odpowiedni, z pomocą z pewnością przyjdzie ci instruktor.

Zajęcia ze sztangami nie sprawią, że znajomi zaczną cię nagle mylić ze Schwarzeneggerem. Uczestnicząc w nich regularnie, pięknie wyrzeźbisz ciało i doskonale się odstresujesz, ale nie zbudujesz kulturystycznej sylwetki. Panie często nie chcą sięgać po duże obciążenie w obawie, że zbyt mocno rozbudują mięśnie i będą przypominać panią Pudzianową. Nic bardziej mylnego! Ćwiczenia ze sztangami nie ujmą im kobiecości, a jedynie pomogą wysmuklić ciało i pięknie zarysować mięśnie.

Dzięki tym ćwiczeniom nie tylko uzyskasz piękną sylwetkę i naładujesz się pozytywną energią – podkręcisz też metabolizm. Kalorie będziesz spalać w szybszym tempie jeszcze dzień po treningu.

Efekty ćwiczeń ze sztangą naprawdę mogą cię zaskoczyć. Wystarczy odrobina wytrwałości i zaangażowania, a być może już wkrótce poczujesz się jak młody bóg! Albo bogini 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *